Wednesday 29 August 2012

APA ITU FIR DAN KEISTIMEWAANNYA


PREMIUM BEAUTIFUL – 15 Keistimewaan FIR



Far Infrared Rays (F.I.R) adalah gelombang elektromagnetik yang terletak di antara sinar tampak dan sinar mikrowave. Panjang gelombang F.I.R ini adalah diantara 0,75-1000 mikron. Sifat F.I.R ini adalah tidak boleh dilihat dengan mata kasar, bersifat linear (menyebar), refraktif (dapat dipantulkan) dan boleh diserap oleh beberapa objek. Selain daripada itu F.I.R juga  berperan penting dalam kitaran dan perkembangan makhluk hidup.
Sebagaimana yang kita ketahui, matahari juga memancarkan pelbagai sinar. Maka apabila kita terkena sinaran matahari, kita juga mendapatkan sinar-sinar lain yang sebenarnya membahayakan, seperti Sinar KosmikSinar-X,Sinar UltravioletSinar mikroSinar Gammagelombang radio dan lain-lain. Beberapa jenis sinar seperti Sinar Ultraviolet dapat menyebabkan kanker kulit dan berbagai penyakit lainnya.
Oleh sebab itu kita memerlukan sesuatu yang dapat memancarkan sinar F.I.R baik ini pada tubuh tetapi tidak melibatkan sinar-sinar yg lain.
Pelbagai kajian telah dilakukan untuk mendapatkan bahan yang sesuai dengan spesifikasi tersebut.  Akhirnya, setelah 10 tahun dalam penelitiannya, Prof. Li Dong Qi menemui bahawa kombinasi 26 mineral oksida (disebut Bio-Keramik) dari Bumi dapat memancarkan atau mentransmisikan kebaikan F.I.R.
Ini adalah suatu penemuan besar dalam ilmu pengetahuan. Bio-Keramik adalah bahan baku yang dapat menghasilkanF.I.R dalam jumlah banyak. Di bawah keadaan khusus dan suhu manusia serta keunikan struktur molekul, bahan ini dapat menghasilkan F.I.R secara terus menerus dengan panjang gelombang 6-14 mikron. Ia adalah jenis F.I.R yang sangat deperlukan oleh tubuh bagi mengaktifkan pelbagai fungsi biologi tubuh manusia. Oleh sebab itulah bahan ini disebut Bio-Keramik.
F.I.R ini tidak mengakibatkan efek negatif pada tubuh manusia. Produk kesihatan F.I.R ini menghasilkan 2 kesan berbeza.
  • Kesan pertama - menguatkan tubuh badan, menjaga kesihatan dan mencegah penyakit.
  • Kesan kedua - kesan terapi pada tubuh manusia yang mampu menyembuhkan pelbagai penyakit akut. Ia diperolehi daripada kemampuannya menguatkan ketahanan tubuh badan atau kekebalan melawan penyakit, mengurangkan gejala dan mempercepatkan penyembuhan.
  • 1. Membersihkan darah daripada toksik dan menukar darah berasid kepada darah beralkali lemah. · Pemejalan dan kekenyalan kulit. · Menghilangkan beberapa jenis penyakit kulit dan alergi. · Pemejalan salur nadi. · Pemulihan penyakit darah tinggi. · Memelihara daripada mendapat strok. · Memelihara daripada mendapat penyakit jantung. · Mencegah kanser/barah. · Merawat bronchitis. · Merawat lelah. · Menghilangkan sembelit, sakit bahu, pinggang, lutut, kaki dan kesukaran untuk tidur lena. · Menghilangkan perasaan mudah tersinggung, radang usus dan perut. · Merawat hepatitis.

  • 2. Merangsang sel-sel yang lemah dan tidak aktif untuk meningkatkan kadar metabolisma. · Memulihkan sakit pundi kencing. · Memulihkan radang usus dan perut. · Memulihkan hepatitis. · Memulihkan kencing malam. · Memulihkan kencing manis. · Memulihkan buah pinggang. · Memulihkan cahaya muka. · Memulihkan penyakit rahim (fibroid) · Memulihkan buasir. · Memulihkan keletihan dan lesu.

    3. Memperbaiki dan memulihkan ketidakseimbangan sistem saraf autonomi serta menstabilkan fungsi organ-organ dalam badan. · Memulihkan kesukaran tidur lena. · Memulihkan lekas marah. · Memulihkan sakit kepala. · Memulihkan bahu yang kaku. · Memulihkan pening. · Memulihkan telinga berdengung. · Memulihkan mata sakit. · Memulihkan sakit saraf di kepala atau muka (migrain) · Memulihkan kehilangan tenaga badan. · Memulihkan kulit kering


Terapi F.I.R sangat berbeza dengan kemoterapi. F.I.R sering diguna pakai di beberapa hospital sebagai fisioterapi.


15 Keistimewaan FIR
  1. Memperbetulkan perjalanan darah dalam tubuh.
  2. Meningkatkan kadar metabolisma.
  3. Memperbetulkan dan memulihkan sistem pernafasan.
  4. Mengelakkan pertumbuhan bakteria.
  5. Mengeluarkan peluh asid.
  6. Menggalakkan tumbesaran lebih teratur.
  7. Mengekalkan kesegaran badan.
  8. Mengurangkan kandungan asid dalam darah.
  9. Menghilangkan kesakitan pada tubuh badan atau tempat yang sakit.
  10. Tidur lebih nyenyak.
  11. Menghilangkan bau badan.
  12. Menghilangkan kulat dan fungus.
  13. Membersihkan udara dalam badan.
  14. Mengekalkan kepanasan suhu badan.
  15. Memperbetulkan sistem urat saraf dalam badan secara automatik.
Far Infrared Rays technology (F.I.R) merupakan salah satu gelombang tenaga yang terdapat dalam sinaran matahari. Tidak seperti Ultraviolet & Gelombang Mikro yang berbahaya, FIR mempunyai kesan positif dan terbukti memberi manfaat kepada manusia. FIR adalah diterima secara meluas sebagai terapi alternatif bagi pelbagai penyakit.

No comments:

Post a Comment